Concediul de maternitate a inspirat o mămică să deschidă propria linie de producere a ciocolatei

Concediul de maternitate a inspirat o mămică să deschidă propria linie de producere a ciocolatei

E mămică a două fetițe – una de 8 anișori, iar alta de doar 9 luni, iar de curând, aflându-se în concediul de maternitate și-a descoperit marea pasiune față de confecționarea ciocolatei hand-made. Speră din tot sufletul să ducă această idee la business și să „importe” și la noi în țară cultura ciocolatei veritabile.

Totul a pornit din dorința mare a Alinei Budan de a oferi copiilor săi dulciuri de calitate. Astfel a căutat prin toate magazinele din țară ciocolată naturală, așa cum este cea belgiană. Căutările ei s-au dovedit a fi zadarnice, iar tânăra mămică nu a disperat, ba din contra s-a gândit să creeze ceva deosebit la noi în țară și în așa fel să le satisfacă și copiilor săi, dorința de a mânca dulciuri de calitate.

A început să se informeze de pe internet și răscolească mai multe bloguri de specialitate de peste hotarele țării, și în deosebi a marilor ciocolatieri din Belgia – țara ciocolatei. În așa fel i-a venit ideea să creeze propria linie de producere a ciocolatei belgiene, a figurinelor și pralinelor din ciocolată – brandul ChocoMagic.

Acum, cot la cot cu soțul său, Alina Budan, pune pe roate toate detaliile afacerii și speră ca cât de curând să anunțe lansarea unei linii de fabricare a ciocolatei veritabile pe piața din Republica Moldova. Ca prim pas a importat tehnica necesară pentru producerea ciocolatei tocmai din Spania, iar materia prima din diferite țări ale Europei.

Mai nou, pe lângă linia de producere a ciocolatei, mămica vrea să aducă ceva nou și în rândul copiilor. Și anume, să organizeze masterclass-uri și ateliere pentru cei mici, unde să-i învețe într-un mod cât mai distractiv cum să producă ciocolata și cum să o aranjeze în diferite forme.

Noi nu avem o cultură a ciocolatei și am decis să induc această cultură în rândul copiilor. Avem de toate, desen, lut, dar ciocolată nu avem, ceea ce este simbolul copilăriei. Ne gândim să organizăm ceva util și inedit pentru cei mici”, spune Alina Budan.

De menționat este și faptul că lansarea brandului ChocoMagic a avut loc în cadrul evenimentului organizat de revista Odoraș „Crăciunul Copiilor 2018”, acolo unde micii ciocolatieiri au reușit să confecționeze figurine deosebite din ciocolată, iar ca răsplată au primit diplome și i-au bucurat pe cei dragi cu capodoperele create de ei.

Deocamdată își propune să producă patru tipuri de ciocolată: neagră, cu lapte, albă și Ruby. Cea din urmă este ceva absolut nou pe piața de la noi și are gust de fructe de pădure. Denumirea acesteia provine de la culoarea boabelor de cacao din care este făcută, rubin sau roșu închis. Aroma și culoarea ciocolatei sunt complet naturale, pentru că secretul constă în boabele de cacao speciale, care se găsesc în țări precum Ecuador, Brazilia și Coasta de Fildeș din Africa de Vest.

Pentru producerea ciocolatei se folosesc doar ingrediente naturale, cum ar fi: trestia de zahăr, untul de cacao, praful de cacao și lapte (în dependență de tipul ciocolatei). Pe viitor, Alina Budan dorește să se extindă și să creeze un brand unic de producere a ciocolatei veritabile, ba chiar mai mult să aducă pe piața profesiilor de la noi meseria de ciocolatier.

Pentru noutăți din lumea ciocolatei urmăriți pagina de Facebook: ChocoMagic.

Foto: arhiva personală

Adaugă comentariu